Zerode Taniwha

Tema en 'Enduro' iniciado por Marky27, 18 Sep 2016.

  1. Svexup

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    Bueno que? comentar algo... o ya os habéis cansado de ella?
     
  2. llinazas

    llinazas Miembro Reconocido

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    Mas de 1000 kmtrs ya. Con eso te lo digo todo.
    Metiendo tantas horas que no tengo tiempo para poner nada!!!
     
  3. Svexup

    Svexup Miembro Reconocido

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    Me encantaria probarla.... a ver si saca la 29”
     
  4. R.S.enduro

    R.S.enduro Miembro Reconocido

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    Aburrirse????con esta bici cada día llego a casa con una sonrisa de Gilipo llas que no me entra en la cara!!!!
     
  5. R.S.enduro

    R.S.enduro Miembro Reconocido

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    Algo suena por ahi!! no me extra;aria que la saquen pronto!!!, aunque yo no se nada para ser sincero!!
     
  6. R.S.enduro

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    Hoy dejando de lado el esquí de monta;a, saque a pasear la bestia, por el Tejas ya que ma;ana me toca abrir el 1 enduro monte Tejas, jode r como la he disfrutado todavía me dura la sonrisa de gili pollas!!! y ma;ana mas con mucho barro!! ma;ana pondré fotos de la bestia en su terreno!!!!
     
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  7. vydvivir

    vydvivir Miembro activo

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    Buenas compañeros! El otro día estuve en bikezenter con Xabi viendo su bici y tuve la suerte de ver otro de un forero que anda por aquí. Menudos pepinos!!!
    Y hablando con Xabi, me decía que la gente mira los precios de la web de zerode, pero que si alguno esta interesado que llame a él directamente, que todo se puede y se debe hablar.
    Yo, a falta de probarlo bien, lo tengo en el punto de mira.
     
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  8. llinazas

    llinazas Miembro Reconocido

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    Pues me alegro!!!. Una pena no haber visto la mía, que está a unos 300m del taller de Xabi!!! Jajaja.
    Logicamente, siendo el distribuidor oficial de Zerode para España, si quieres una Zerode taniwha, o pasas por el o lo tienes complicado. ;)
    Yo, sobre la bici, no puedo decir otra cosa que es un maquinon para hacer rutas de enduro, de senderos con pendientes en subidas y bajadas complicadas, donde sale a relucir el trabajo tan increíble que hace la suspensión.
    Por otro lado, ya me he hecho a la pinion, y no le encuentro mas inconveniente que el aumento de peso, que para lo que está diseñada la bici, hasta podría decir que le beneficia, ya que le genera un centro de gravedad mas bajo, que en curva le hace muy estable, pero en terreno sin pendiente ni obstáculos, le hace mas lenta que otras bicis de las mismas características pero menos peso.
    Si te decides por una, ya la veré antes de que salga del taller.
    Un saludo!!
     
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  9. R.S.enduro

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    Totalmente de acuerdo con todo!!! es cierto que si alguien quiere una que hable con Xabi, tío 10!!!!! a ver si antes de irme puedo acercarme y hacemos una ruta con las Taniwhas
     
  10. llinazas

    llinazas Miembro Reconocido

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    Eso está hecho!!!
     
  11. Svexup

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    Han sacado una nueva Taniwa. Por lo que veo con mas Reach y menos Stack, tambien con menos angulo de direccion
     
  12. Graku

    Graku Sir

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    Había visto las bicis pero no me había dando cuenta que son con caja de marchas. Que flipe!! El modelo me encanta.
     
  13. Dusted

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    No la conocía, la verdad... pero me ha molao mucho! Voy a investigar... :D
     
  14. Marky27

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    Es la version Trail que saca 140mm de recorrido, el modelo de 160mm sigue sin cambios y la verdad es que tallan muy justito.
     
  15. llinazas

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    Es la misma bici, cuadro y basculante. La diferencia radica en un cambio de bieleta, un amorto mas corto y horquilla de 140mm.
    Es un linkage que se ha sacado Rob para hacer la bici algo mas polivalente, y de paso, a los que la tenemos, poder configurar dos bicis en una sin gran coste y tiempo.
    Teniendo una horquilla de doble recorrido, por ejemplo yo tengo la pike 130-160, con una bieleta y el amorto, en 15 min bici de trail.
    Eso si, su finalidad no es aligerar la bici.
    En el mejor de los casos, no bajas de 13,5 kgr, siempre que quieras una bici utilizable para trail, cubiertas de 2,40 que no pesen menos de 800grs cada.
    Pero bueno, si te la quieres jugar....con dos cubiertas que ronden los 600grs cada,de 2,20 o menos de 2,30, la dejas en unos 13kgrs, peso equivalente a una bici de las mismas características, con cambio convencional, equipamiento medio, pero en Aluminio, y cerca de 1,5 kgrs mas que una equivalente tope de gama en carbono.

    Eso si, la diferencia de comportamiento de la suspensión, equilibrio de la bici, tracción y rigidez del cuadro...........no existe nada comparable que yo conozca.

    La exclusividad, el tener algo innovador y que además es tremendamente efectivo para lo que ha sido diseñado, tiene su precio.
    Si puedes permitírtelo, sin duda es un acierto.
    Tras esto, solo te queda disfrutar!!

    Yo, cada día que salgo, regreso a casa con una cara de satisfacción, que se me pasan todos los males, haga lluvia, tormenta, granizo, nieve o truene.
    Pero cuando hace sol, y sobre terreno seco....................¡¡¡¡¡ES QUE NO ENTRO POR LA PUERTA ANDANDO........ENTRO PEGANDO SALTOS!!!!!!

    Mañana a seguir disfrutando, me toque entrar satisfecho o saltando.......espero que sea saltando;);):D:D

    Saludos a tod@s.
     
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  16. R.S.enduro

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    Jajajajaja, me pasa exactamente lo mismo cada vez que la cojo!!!!
     
  17. ernestoxenia

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    Un vídeo de la máquina.
     
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  18. R.S.enduro

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    Esta muy bonita en amarillo!!!!!
     
  19. Subiq

    Subiq TEAM LAPIERRE COVARCHI

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    Video guapo!!!!
     
  20. Euphoria

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    Os dejo una prueba de la Deviate en mtb-news:

    [​IMG]

    adjustment travel and is operated with a minimalist and ergonomic lever.



    #12 The drive takes over the Pinion C1.12 transmission, which has 12 gears and a bandwidth of 600%.
    #14 The new Pinion DS2 handle fits better into the cockpit thanks to its compact design than its predecessor.
    #16 The built-in Stan's No Tubes Arch MK3 wheels are more suitable for trail bikes, the ZTR Flow MK3 wheelset would have been the more logical choice - but no problems occurred during the test.



    #18 The Cane Creek DBAir CS damper, in combination with the rear triangle, does a great job when properly adjusted - but this can take some time due to the numerous adjustment options .
    In detail
    The Deviate Guide comes in a pleasing matt black finish with white lettering and makes a high-quality impression. The voluminous down tube is pulled far down - this provides enough space for damper and pinion gear available. These are arranged in the massive bottom bracket area of the Deviate and ensure a low center of gravity. If you let your eyes wander to the rear triangle, the solid seatstays and the chainstays that seem a bit slender will catch your eye. The deeply drawn down tube and the connection to the seat tube fit harmoniously into the overall picture.

    The rear triangle of the Deviate Guide has a high pivot point with chain deflection. This concept is not widely used in enduro bikes and is currently used mainly on downhill bikes such as the Commençal Supreme and the Norco Aurum .Due to the high pivot point, a retrograde wheel elevation curve is realized, allowing the rear triangle to avoid shocks to the rear. As a result, less propulsion is lost on obstacles, traction is increased and a more sensitive response is achieved. Another positive effect on the rear-end performance is the built Pinion gearbox, since the omission of cassette and rear derailleur the unsprung mass on the rear axle is significantly reduced. The damper is hinged at the Deviate Guide via a barely visible lever on the chainstays. If the rear wheel strikes an obstacle, it deflects backwards and upwards and, via the chain stays, draws the reversing lever, which is fastened centrally to the main frame, backwards, whereby it exerts pressure on the shock absorber.

    #20 The Deviate Guide's high-pivot rear end is unusual and currently rarely found on enduro bikes.

    #22 The chain deflection is necessary in this rear triangle concept to eliminate disturbing pedal kickback.
    #24 The Pinion transmission provides a low center of gravity and less unsprung mass on the rear axle than conventional derailleurs.


    #30 The trains are all inside the carbon frame - a rattling could not be determined during the test period.

    #32 Thanks to the deep seated damper, the main frame provides ample space for a water bottle.
    #34 The carbon seatstays are protected from chain impacts by a thick rubber protector.


    On the trail
    Already at the first sitting up in the parking lot, you feel right at home on the Deviate Guide. The geometry seems successful and the rear triangle already gives an idea of its potential. Thanks to the steep angle of the seat and the well-chosen reach value, you can sit comfortably upright and tackle the climb to the trail. Although the rotary handle of the gearbox requires a bit of familiarization, the gear changes are quick and clean and the gear jumps are well chosen.But already in the first few meters it is noticeable that you will not set up any Strava records with the Deviate uphill. The Pinion drive in combination with the chain deflection is not only slightly louder than a conventional derailleur, but also can not compete with their efficiency. In addition, the Cane Creek DBair CS damper tends to rocker slightly in spite of the climb-switch lever. All in all, this means that in a group with a homogenous fitness condition, you have to be fast in the back and be careful not to be shaken off.

    If you turn uphill then into a rooty or stony trail, the rear triangle plays its first strength: Without any pedal kickback, the Deviate Guide can be pedaled over obstacles. But the Pinion transmission reveals another weakness: The Einrastwinkel the transmission-internal freewheel is quite large, which can lead to nasty surprises in technical process. In addition, switching under load is not possible.

    #36 Uphill the Deviate Guide does not look too good - the heavy weight and low efficiency of the drive live up to the rider's power.

    When it finally goes downhill, the Deviate Guide compensates the rider for the climb and quickly puts a smile on his face. The rear triangle, in combination with the Cane Creek DBair CS damper, delivers outstanding performance and literally absorbs moisture from the ground. No matter what challenges you face the rear triangle, he swallows everything without complaining. This ensures an extremely high level of smoothness, which gives the driver a lot of safety, even if the line option is a problem. In rough terrain, the high-pivot rear triangle shows its full strength. On roots and stones noticeably less propulsion is lost and by the elongation of the rear end trumps the Enduro bike with a stable, consistent handling. In curves, the sensitive rear triangle, which adheres to the ground, and the low center of gravity ensure plenty of traction and plenty of cornering. This is particularly noticeable in rough changes of direction, but even in flat, rather undemanding curves convinced the Deviate Guide with these characteristics.

    #38 Although the Deviate Guide may show uphill weaknesses, it shines in the downhill - the combination of high smoothness and an outstanding rear triangle performance ensures high speeds and a lot of fun.
    #40 The Scottish gear bike is very tired in the corner and provides plenty of traction.
    #42 No matter how rough the ground is, the Deviate Guide does not throw anything off course.



    #46 Downhill there is little susceptible to the Deviate Guide, the Enduro bike with 160 mm travel provides "downhill bike feeling" on the trails.

    #50 The rear triangle, in combination with the Cane Creek DBAir CS damper, does an excellent job that we're not used to on enduro bikes.
    #52 The Pinion transmission has its advantages and disadvantages.In conjunction with the chain deflection and the slightly rocking rear triangle, the pedal efficiency was noticeably worse than a derailleur.



    Conclusion - Deviate Guide
    The Deviate Guide is a bike that you do not see every day - the pinion gear and the exceptional rear triangle stand out. The driving characteristics of the geared bike are just as extraordinary as the appearance. While the Deviate Guide downhill makes an excellent figure and the outstanding rear triangle is beyond reproach, the enduro bike weakens in the Uphill rating. Here, the low efficiency of Pinion gearbox in combination with the pulley negatively noticeable. Accordingly, the Deviate Guide is more suitable for drivers whose focus is on the descent. Endurists who want to go on long tours will not be happy with this "mini-downhill bike".

    Per
    • excellent downhill performance
    • excellent rear triangle
    • good durability
    Contra
    • relative expensive
    • high weight
    • bad uphaul performance

    #54 The Deviate Guide is a special enduro bike and certainly not a bike for everyone. While showing uphill weaknesses, the downhill performance of Enduro rivals downhill - riders whose downhill priorities are on the decline and who do not like uphill performance for maximum downhill performance should consider the Deviate Guide take a closer look
     
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