Jeje esa entrada, añadiendo la Dawg, se la pedí a Antonio y muy amablemente la incluyó, explicándome cosas de mi antigua bici, la ETSX. Es la 2ª o 3ª vez que aparece la ETSX en novedades últimamente?
Esta es la demostracion de que el "papel" lo aguanta todo y que la ignorancia es muy atrevida, esa bici cuando salió era un pepino, en el 2005??2006?? una bici para todo, con cambio de recorrido 100/115/130 con cierre rápido... Ah, y unos acabados que Ya los quisieran muchas bicis modernas... Enviado desde mi SM-G950F mediante Tapatalk
Y una calidad de pintura excepcional, me aguantó reluciente y sin desconchones, sin inmutarse. Y luego la gente se pregunta porqué Ricky es cara...
Robot R130 Specifications Frame // Custom Carbon Fibre Tubes & Titanium Lugs, 130mm Travel Fork // RockShox Pike RCT3, DebonAir, 140mm Travel Shock // RockShox Super Deluxe RCT Hubs // SRAM Roam 60, 110x15mm, 148x12mm Rims // SRAM Roam 60, 30mm Wide, 28h Tyres // Schwalbe Magic Mary Addix Soft, 2.35in Chainset // SRAM XX1 Eagle, 30T X-Sync 2 Chainring Rear Mech // SRAM XX1 Eagle, 12-Speed Shifters // SRAM XX1 Eagle, 12-Speed Cassette // SRAM XX1 Eagle, 10-50T, 12-Speed Brakes // SRAM Guide RSC, 180mm Front & Rear Stem // Burgtec Enduro MK2 Stem, 35mm Long Bars // Burgtec Ride Wide Carbon Enduro, 20mm Rise, 800mm Wide Gripst // Burgtec The Bartender Seatpost // RockShox Reverb Stealth, 31.6mm, 150mm Saddle // Fabric Scoop, Titanium Rails Size Tested // Custom Sizes Available // Custom Weight // 12.93kg (28.45lb) RRP // £3,895.00 (frame & shock tested) Overall The R130’s combination of pedalling efficiency and big-hit control makes you feel like an absolute hero. Its refined suspension offers a calm and calculated approach to inspire confidence regardless of your abilities, but it’s a bike that never feels clinical or sterile – quite the opposite in fact. Yes, it is hideously expensive. But if you can appreciate its state-of-the-art construction, custom geometry and complex suspension design, you’ll be rewarded with true superbike performance that more than justifies the price. And so far in my testing career, this is one of the best trail bikes I have ever ridden. https://singletrackworld.com/2018/10/uk-made-full-suspension-group-test-robot-r130-review/
https://enduro-mtb.com/en/deviate-guide-review/ On the descents is where the Deviate Guide plays out its strengths. The performance of the high pivot linkage is brilliant: it absorbs the smallest bumps, and it isn’t fazed by gnarly rock gardens and botched landings either. Thanks to the clever design, the rear linkage remains completely active while braking, keeping the rear wheel glued to the ground at all times. It doesn’t lack support either, inviting you to ping off of everything on the trail. No wonder there is so much hype on downhill race circuits! The Cane Creek Helm on the front, unfortunately, couldn’t match the performance, the middle of its travel offering too little support on steep, rough sections. Although it’s a solid fork, all in all, we would have prefered a RockShox Lyrik or a FOX 36 GRIP2 with 170 mm of travel. Besides lifting the front and slackening the somewhat steep head angle, their superior performance would be on par with the excellent rear suspension. As it is, the bike feels like a downhill bike with the front end of a trail bike. Conclusion The Deviate Guide is a bike for those who like things a bit different and isn’t a bad one either – though it’s not the holy grail. The quality of the finish is superb, the spec doesn’t have any major deficits and the rear linkage performs brilliantly. You won’t be able to ignore the noise of the pulley wheels though. The Pinion gearbox is an excellent choice for trekking in remote parts of the world or on a daily driver, but it’s not ideal for enduro or trail bikes. The engagement points, efficiency and shifting behavior can’t reach the level of a modern derailleur based drivetrain.
La bike mola, pero hacer el video con un crack haciendo dirt o bajando en witchler.. no se yo hasta que punto vende una trail...
Una trail es para el que busca polivalencia por encima de todo, no para un endurero bestia, pero si para alguien le le vaya hacer un poco de todo. Yo creo que, en la mayoria de sitios, me refiero a salir a rutear sin ir a sitios especificos para ello tipo bikeparks y demas, si vas fino, con una trail de las de ahora sobra.
no, si ya... el tema es que al que le guste hacer (o intentar hacer) lo que se ve en el video, se pilla una jekill o una de dirt.. en caso de quererte "flipar" con el video para la habbit creo que le pega mas algo como esto: https://www.singletracks.com/blog/m...-across-scotland-coast-to-coast-on-wandering/
Si que ha cambiado... ahora solo de 29 y supongo que habrá un modelo con lefty, yo tengo la de 2017 en 27,5 es muy comoda y sube muy bien, bajando cumple pero enduro bestia no, bueno y enduro flojo tampoco la veo la verdad. Saludos
Si, los primeros partían por el tubo del sillín y cogieron mala fama (con razón) Después le pusieron un refuerzo del copón. Sin refuerzo: Con refuerzo (éste era igual que el mío): Tenía unas soldaduras y una pintura DPM: